Skip to content

FAQ Klanten

Installatie en ingebruikname
  • Planning steeds up to date
  • Binnen de 24u reactie of antwoord van de consulent
  • Altijd iemand te bereiken, ook al is vaste consulent in verlof of afwezig
  • Mogelijkheid om taakjes of opmerkingen achter te laten op een prikbord
  • Mogelijkheid om complimentjes te geven aan huishoudhulp
  • Door vertaalmodule wordt het veel gemakkelijker om te communiceren met anderstaligen
  • Elke klant wordt aan 1 consulent gekoppeld (via HHH) -> persoonlijke relatie
  • Foto van de consulent staat steeds op het startscherm, klant kan daardoor snel contact opnemen met consulent
  • Mogelijkheid om schade door te geven via app (+ foto’s)
  • Klant ziet of HHH gewerkt heeft volgens planning of afwijkend heeft gewerkt (+ reden van afwijking)
  • Klant kan ten allen tijde zien voor welke prestaties hij/zij nog geen papieren cheques meegaf aan de HHH

Wij raden aan om de app te downloaden. Zo blijf je ook steeds op de hoogte van de laatste nieuwtjes en heb je steeds zicht op je planning. (Zie ook de voordelen)

De app is gratis en kan zowel in de App Store (IPhone) als in de Play Store (Android) worden gedownload. Instructies om de app te downloaden vind je op de website

In de app zelf kunnen géén wijzigingen aangebracht worden door jou. Er zijn wel verschillende mogelijkheden om wijzigingen door te geven. Een aantal wijzigingen zullen via een formulier kunnen worden doorgegeven (vb.: verlof, adreswijziging…). Andere wijzigingen kunnen via het prikbord kenbaar gemaakt worden aan de consulent, die vervolgens de nodige aanpassingen zal maken in de planningstool. Vervolgens zullen die wijzigingen zichtbaar zijn in de app.

Neen, dat is helaas niet mogelijk. Elke klant kan maar aan 1 gsm-nummer gekoppeld worden.

Neen, dat is niet mogelijk. De gsm-nummers moeten uniek zijn om foutmeldingen te voorkomen. Er kunnen geen 2 verschillende gebruikers aan 1 gsm-nummer worden gekoppeld.

Geen nood, voor jou wijzigt er niets. Jouw consulent zal jou nog steeds op de onder manier contacteren. Je kan nog steeds langsgaan op kantoor en telefonisch contact opnemen met jouw consulent.

Planning

Elke wijziging in jouw planning (door bijvoorbeeld afwezigheid van de huishoudhulp), wordt automatisch aangepast in jouw planning . Je krijgt ook een melding van deze wijziging.

Indien je een wijziging of afwezigheid wenst door te geven, dien je hiervoor de nodige stappen te ondernemen (invullen document) , zodat jouw consulent hiervan op de hoogte gesteld wordt. Zodra jouw consulent deze wijziging doorkrijgt zal hij/zij de nodige aanpassingen doen. Deze aanpassingen zal je zien in de planning. Hou zeker nog steeds rekening met de opgegeven termijnen voor het doorgeven van je verlof, zodat er geen aanrekening moet gebeuren door het kantoor.

Dat zal niet mogelijk zijn. Planningen kunnen enkel aangepast worden door de consulent. Wijzigingen zijn enkel mogelijk op basis van een aanvraag die door jou wordt ingevuld of op basis van het overleg tussen jou en je consulent.

Onverwachte wijzigingen dienen steeds 48u op voorhand doorgegeven te worden aan het kantoor, om zo een aanrekening van deze uren te vermijden. Indien dit toch om een welbepaalde reden dient te gebeuren, neem je best zelf telefonisch contact op met jouw consulent.

Communicatie
Mijn kantoor/consulent

Je zal de naam en de foto van je consulent te zien krijgen in de app. Door hierop te klikken, kan je schriftelijk communiceren met je consulent of een collega bij afwezigheid van jouw vaste consulent. Er zal ook een knop te zien zijn met daarachter het nummer van jouw kantoor. Door daarop te klikken, bel je rechtstreeks met jouw kantoor.

Zeer zeker wel nog, graag zelfs! Het is de bedoeling dat we via de app sneller en correcter gaan kunnen communiceren naar onze huishoudhulpen en klanten, waardoor er tijd vrij komt om op een andere manier tijd te investeren in jullie. Het is de bedoeling dat we net persoonlijker kunnen omgaan met onze gebruikers en een mooie relatie kunnen opbouwen op lange termijn.

Absoluut niet en dat zal ook nooit gebeuren. De planningen in de app, de communicatie die wordt uitgestuurd en de acties die worden ondernomen, worden nog steeds door de consulent gemaakt en bepaald. De app wordt voor de consulent een handige tool om sneller en correcter te kunnen communiceren naar alle partijen in geval van wijzigingen.

Het gebruik van de app zorgt ervoor dat er meer tijd zal zijn voor jullie en onze samenwerking. De app zal nooit de aanwezigheid van een consulent kunnen vervangen, en dat is ook niet de bedoeling. Integendeel: door de app zal er bewuster gecommuniceerd worden met elkaar. De antwoorden die je krijgt worden steeds verzonden door jouw consulent.

Het voordeel van de app is dat je niet moet wachten tot het kantoor open is om je vraag te stellen. Je kan op elk moment van de dag/nacht een berichtje sturen via de app. Dat betekent echter niet dat jouw consulent ook 24 op 7 aan het werk is en alles onmiddellijk kan beantwoorden. De consulent zal dan ook tijdens de kantooruren jouw vragen beantwoorden en verwerken, maar steeds binnen de 24 uren op werkdagen. Hou hiermee rekening als je pas ’s avonds laat verwittigt dat je huishoudhulp ’s anderendaags niet moet komen poetsen. Neem bij last minute wijzigingen steeds telefonisch contact op met jouw kantoor.

Mijn huishoudhulp

De prachtige vertaalmodule op de app zorgt ervoor dat berichten tussen alle gebruikers in meer dan 60 talen vertaald kunnen worden. Hou er wel rekening mee dat de vertaling pas werkt, als het bericht in de officiële taal correct wordt geschreven. Vermijd dus zoveel mogelijk afkortingen en dialectwoorden. Enkel zo kunnen we de vertaalmodule optimaal benutten.

Bij elk bericht dat wordt verstuurd, zal de tegenpartij via een knop kunnen kiezen in welke taal hij/zij het bericht wenst te lezen.

Je zal in de app over een prikborden beschikken waarin je berichten kan sturen. Je hebt een prikbord rechtstreeks met je huishoudhulp, en je hebt prikbord met je consulent. Op het prikbord van de huishoudhulp kan de consulent ook meelezen. Als er algemene berichten worden gedeeld in de app, zal je hier commentaar kunnen opgeven (zoals op Facebook), en dat zal zichtbaar zijn voor iedereen die dat bericht kan lezen.

Ja, het prikbord tussen klant en huishoudhulp kan ook steeds geraadpleegd worden door de consulent. Dat wil niet zeggen dat de consulent ook elk bericht zal meelezen. De bedoeling is dat de consulent kan nagaan of er een vlotte communicatie is tussen beide partijen, of het prikbord wel degelijk wordt gebruikt, of de berichten gepast en correct zijn… Als de consulent merkt dat het prikbord zelden wordt gebruikt, dan kan hij/zij daar actie in ondernemen en een oproep doen. We moedigen jullie wel aan om het prikbord zoveel mogelijk te gebruiken om duidelijk te communiceren, afspraken te maken en discussies te vermijden, een woordje van dank achter te laten…. En dit natuurlijk steeds op een respectvolle manier.

Het gebruik van de app zorgt ervoor dat er meer tijd zal zijn voor jullie en onze samenwerking. De app zal nooit de aanwezigheid van een consulent kunnen vervangen, en dat is ook niet de bedoeling. Integendeel: door de app zal er bewuster gecommuniceerd worden met elkaar. De antwoorden die je krijgt worden steeds verzonden door jouw consulent.

Het gebruik van de app zorgt ervoor dat er meer tijd zal zijn voor jullie en onze samenwerking. De app zal nooit de aanwezigheid van een consulent kunnen vervangen, en dat is ook niet de bedoeling. Integendeel: door de app zal er bewuster gecommuniceerd worden met elkaar. De antwoorden die je krijgt worden steeds verzonden door jouw consulent.

Het gebruik van de app zorgt ervoor dat wij meer tijd hebben voor jullie. Dus wij zouden jullie graag maandelijks ontvangen op kantoor. Dit is de ideale gelegenheid voor het afgeven van je papieren dienstencheques, en om eens te horen hoe het met je gaat. Tot gauw!

Het voordeel van de app is dat je niet moet wachten tot het kantoor open is om je vraag te stellen. Je kan op elk moment van de dag/nacht een berichtje sturen via de app. Dat betekent echter niet dat jouw consulent ook 24 op 7 aan het werk is en alles onmiddellijk kan beantwoorden. De consulent zal dan ook tijdens de kantooruren jouw vragen beantwoorden en verwerken, maar steeds binnen de 24 uren op werkdagen. Hou hiermee rekening als je pas ’s avonds laat verwittigt dat je ’s morgens niet zal kunnen werken. De regel blijft dan dat je bij aanvang van de werkdag onmiddellijk telefonisch contact opneemt met jouw kantoor.

Verlof

Verlof kan gemeld worden via het verlofformulier. Hou rekening met de contractuele afspraken omtrent verlof voor particulieren zodat er geen onnodige aanrekening van deze uren dient te gebeuren.

Wanneer jouw huishoudhulp in verlof is, zal je hiervan een melding ontvangen (de planning wordt op dat moment aangepast). De consulent zal vervolgens persoonlijk contact opnemen met jou om de mogelijkheden voor eventuele vervanging te bespreken. Je kan ook proactief contact opnemen met de consulent via het prikbord.

Neen. Een verlof aanvraag betekent geen automatische goedkeuring. Pas als de consulent deze goedkeurt en verwerkt heeft zal dat zichtbaar worden in de app, en krijgen jij en de huishoudhulp hier melding van.

Jouw verlofaanvraag zal worden behandeld door de consulent. Van zodra jouw verlof verwerkt is in de planning, zal jouw huishoudhulp een melding krijgen dat de planning werd aangepast. De huishoudhulp zal deze melding ook moeten goedkeuren (= aanvaarden). Ook in jouw planning zal de wijziging zichtbaar zijn.

Incidenten

Ja, er zal een formulier beschikbaar zijn om schade te melden. Via het formulier kan je omschrijven wat er gebeurd is en kan je foto’s van de schade toevoegen. Er zal ook aan de huishoudhulp gevraagd worden om een gelijkaardig formulier in te vullen. NA de aangifte nemen wij dit verder op met de verzekeringsmaatschappij.

Privacy

Neen. Enerzijds zijn wij als bedrijf gebonden aan strikte regels omtrent privacy en het delen van gegevens van onze klanten. Anderzijds is de ontwikkelaar van de app (Alundi) óók aan een strenge wetgeving onderworpen, en staan zij ook in voor de privacy van hun gebruikers. Er zit dus een dubbele veiligheid op de privacy van de gebruikers van de app.

Neen. De gsm-nummers van gebruikers zijn enkel gekend bij het kantoor, maar worden niet meer onderling uitgewisseld en zijn niet zichtbaar in de app. Enkel het telefoonnummer van het kantoor zal in de app nog zichtbaar zijn.

Helpdesk

Alle vragen, opmerkingen, suggesties, klachten… in verband met de werking van de app mogen rechtstreeks met de consulent worden opgenomen (dat kan telefonisch of via het prikbord). De consulent kan vervolgens contact opnemen met de juiste personen afhankelijk van het probleem.

Updates worden ’s nachts gepland om zo weinig mogelijk hinder te veroorzaken voor de gebruikers. Indien er overdag hinder is, dan is het raadzaam om het op een later tijdstip opnieuw te proberen. Blijven de problemen aanhouden, contacteer dan onze helpdesk via helpdesk@blinkhome.be

Is er iets niet duidelijk of heb je een vraag over de app? Kijk zeker eens bij de FAQ op onze website bij het onderwerp van je vraag. Hier vind je reeds zeer veel antwoorden terug over het gebruik of de meest gestelde vragen. Vind je het antwoord toch niet terug, aarzel dan zeker niet om je kantoor te contacteren.

⚡️ DigiViking ⚡️

Contacteer ons

Adres

Herkenrodesingel 8D,
3500 Hasselt

E-mail

hallo@blinkhome.be

Ontwikkeld door:

nl_BENL